מהו צו מכר דירות ומה כולל טופס של מפרט?

לקראת השלב החשוב ביותר בפרויקט - מכירת הדירות, יש פעולות רבות שצריך לבצע על מנת שהמכירה תעבור בהצלחה. אחת מהן היא ביצוע של צו מכר הדירות ומילוי מדויק של טופס המפרט. שלב זה למעשה כולל מדידת שטחי הדירה, אפיון שלה ומילוי טופס המתאר בדייקנות את כל הפרטים הרלוונטיים על הדירה.

לקראת השלב החשוב ביותר בפרויקט – מכירת הדירות, יש פעולות רבות שצריך לבצע על מנת שהמכירה תעבור בהצלחה. אחת מהן היא ביצוע של צו מכר הדירות ומילוי מדויק של טופס המפרט. שלב זה למעשה כולל מדידת שטחי הדירה, אפיון שלה ומילוי טופס המתאר בדייקנות את כל הפרטים הרלוונטיים על הדירה. אז מה חשוב לדעת על צו מכר הדירות וטופס של מפרט?

מהו צו מכר הדירות?

הוא פורסם לראשונה בשנת 1974 על ידי שר השיכון זאב שרף. הצו כולל שתי החלטות מרכזיות. הראשונה היא החובה של מוכר הדירה למסור מפרט דירה בצירוף חוזה המכר. בנוסף, כל תיקון במפרט צריך לכלול חתימת שני הצדדים. ההחלטה השנייה היא מה בדיוק כולל מפרט המכר, כיצד בנוי הטופס, מה הפרטים המדויקים שחייבים להיות בו ועוד.

התיקונים בצו מכר הדירות: 1974, 2008, 2022

הם נועדו לספק את כל המידע הנחוץ למוכר הדירה בשביל להבין מה הנכס אותו הוא מוכר ולרוכש הדירה לגבי מה הנכס אותו הוא רוכש. אך הצו הראשוני לא נתן את המענה השלם לצורך זה. במפרט משנת 1974 היה פירוט על מבנה הדירה, ציודה, אביזריה והתשתיות. אך היה חסר פירוט על אופן חישוב השטחים של הדירה מה שהוביל לפרשנויות ועיוותים רבים.

לכן בשנת 2008 נכנס לתוקפו תיקון של צו מכר הדירות. התיקון כלל מס׳ שינויים כשהמשמעותי בהם הוא אופן חישוב שטח הדירה. הצו המתוקן כלל אופן חישוב אחיד ומחייב לשטח הדירה. תיקון זה ייצר חישוב מדויק של שטח הדירה כמעט ללא חילוקי דעות. בשנת 2022 נכנס לתוקפו תיקון נוסף שלהם. תיקון זה הוסיף לטופס המפרט גם דירוג אנרגטי. בכך הוא מחייב את כל מוכרי הדירות לבצע דירוג אנרגטי של הדירה ולצרף את הדירוג לטופס המפרט.

מהם החלקים המרכזיים בטופס המפרט?

  1. פרטי זיהוי: כתובת מדויקת של הדירה, בעלי הקרקע, פירוט כללי של חדרי הדירה.
  2. שטח הדירה: פירוט מדויק של שטח הדירה כולל מרפסות שמש/מקורות, חניה מקורה, מחסן דירתי, מרתף דירתי, גג מוצמד, גינה מוצמדת.
  3. תיאור הבניין: פירוט הקומות בבניין וייעודן, חדרי המדרגות ומעליות.
  4. חומרי הבניין ועבודות גמר: שלד הבניין, רצפה ותקרה, גג, קירות, מבואות ועוד.
  5. תיאור הדירה: גובה הדירה, רשימת חדרים וגימורים, ארונות, רשימת דלתות חלונות ותריסים, מתקני תברואה וכלים סניטריים, מתקני חשמל ועוד.
  6. מתקני קירור/חימום: מזגנים, תנורי חימום ועוד.
  7. סידורי כיבוי אש ובטיחות: מערכות כיבוי אש וגלאי עשן.
  8. עבודות פיתוח שונות: חניה, שבילים, גינה, ריצוף ועוד.
  9. מערכות משותפות: גז, כיבוי אש, אוורור, דואר ועוד.
  10. מערכות תשתית: קו מים, ביוב, חשמל, תקשורת, אשפה ועוד.
  11. רכוש משותף: חניה, לובי, חדרי מדרגות ועוד.

ביצוע צו מכר הדירות וטופס של מפרט רק עם מומחים

ביצוע צו מכר הדירות הוא חובה חוקית וחלק הכרחי מהליך מכירת הנכס. כדי לעבור תהליך זה בהצלחה מומלץ להיעזר במומחים לחישוב שטחים וביצוע מפרטי מכר.

    Scroll to top caret