מצברים בתל אביב – כל מה שרציתם לדעת

המצבר הוא הסוללה של הרכב שלכם. רובנו נזכרים בו ברגעים פחות נעימים כשהרכב פתאום לא מניע, דווקא כשאנחנו הכי ממהרים. מצברים נוטים להתקלקל ויש להם תוחלת חיים מוגבלת, לכן חשוב להכיר את המצבר, להבין כיצד לשמור עליו ובמידת הצורך איפה אפשר להחליף אותו. אספנו בשבילכם את כל המידע החשוב על

המצבר הוא הסוללה של הרכב שלכם. רובנו נזכרים בו ברגעים פחות נעימים כשהרכב פתאום לא מניע, דווקא כשאנחנו הכי ממהרים. מצברים נוטים להתקלקל ויש להם תוחלת חיים מוגבלת, לכן חשוב להכיר את המצבר, להבין כיצד לשמור עליו ובמידת הצורך איפה אפשר להחליף אותו. אספנו בשבילכם את כל המידע החשוב על מצברים בתל אביב, בשביל שלא תצטרכו להתחנן לכבלים לעולם.

מהו מצבר הרכב?

מצבר הרכב אחרי לספק חשמל לכל מערכות הרכב החשמליות כמו נורות האזהרה בלוח השעונים, פנסי הרכב, האורות בתוך הרכב, המזגן, החלונות החשמליים, הרדיו והמגבים. המצבר מתפקד כבטרייה של הרכב ולכן הוא צריך מטען, המטען שלו הוא האלטרנטור. אלטרנטור מטעין את המצבר בזמן נהיגה בלבד, לכן אסור להשאיר חשמל דלוק ברכב לא מונע לאורך זמן, אחרת הסוללה תיגמר. החברות הנפוצות כיום למצברים הם וולטה (volta), ורטה ושנפ.

אילו תקלות נפוצות יש במצברים?

ראשית יש נקודה שחשוב להבהיר – מצבר לא ניתן לתיקון. ברגע שמצבר מתקלקל הדבר היחיד שניתן לעשות הוא להחליף אותו. ישנם גורמים רבים המשפיעים על המצבר ויכולים לגרום לתקלות כמו:

  • ווסת תקול – האלטרנטור ("המטען" של המצבר) מכיל ווסת חשמלי שדואג לכך שלא יעבור ממנו מתח חשמלי גבוה מידי. כאשר הווסת לא תקין הוא גורם לקפיצות ונפילות מתח, ואלה גורמים לקריסה של המצבר.
  • אלטרנטור תקול – כאשר יש תקלה באלטרנטור המצבר לא מקבל חשמל, ברגע שייגמר החשמל הקיים בתוך המצבר הוא פשוט יפסיק לעבוד.
  • מזג אוויר קיצוני – מצברים לא אוהבים מזג אוויר חם מדי או קר מדי. קור קיצוני גורם למצבר להתאמץ יותר בזמן ההנעה, המאמץ העודף מגביר סיכוי לתקלות במצבר. בחום קיצוני, המצבר עלול להתחמם יתר על המידה וכתוצאה מכך רכיבים חשמליים בתוכו עלולים להתפרק ולהתבלות.
  • השארת פנסי רכב דולקים – כאשר שוכחים את פנסי הרכב דולקים כשהרכב לא מונע, החשמל במצבר ייגמר. במקרה הטוב, תצטרכו להניע עם כבלים בעזרת רכב נוסף. במקרה הרע, המצבר לא יחזור לשימוש ותצטרכו להחליף אותו.
  • בלאי – מצברים, כמו כל אמצעי חשמלי, הם בעלי תוקף ובלאי טבעי. מצברים מחזיקים מעמד בממוצע כשלוש שנים.

היכן ניתן להחליף מצברים בתל אביב?

נסיעות קצרות ותכופות מאפיינות את הרכבים בתל אביב, נסיעות אלה מקצרות את חיי המצבר. לכן בעלי רכבים נאלצים פעמים רבות להחליף מצבר בתל אביב. כאשר אתם מחליפים מצבר בתל אביב חשוב לשים לב לפרטי המצבר, עוצמת הזרם החשמלי, ארץ הייצור, ושנת הייצור. מומלץ להתייעץ עם חשמלאי רכב שיוכל להתאים את המצבר האיכותי ביותר לרכב שלכם.

"צמיגי זוארץ" מספקים שירות חדשני להחלפת מצברים בתל אביב. ב"צמיגי זוארץ" ניתן לקבל שירות של החלפת מצברים בתל אביב עד הבית.  בשירות זה אתם בוחרים את המצבר המתאים לכם ביותר ומגיע חשמלאי רכב של "צמיגי זוארץ" עד אליכם הביתה ומחליף לכם את המצבר. בנוסף מומלץ להקדים תרופה למכה ולזהות כאשר המצבר נחלש. על ידי החלפת מצבר לפני שהוא קורס תוכלו למצוא בנחת מבצעים אטרקטיביים ולהימנע ממצב שבו אתם נתקעים בתל אביב ללא מצבר, ומפספסים את הפגישה החשובה שחיכיתם לה.

    Scroll to top caret