שמאי מקרקעין – מה החשיבות שלו?

תחום הנדל"ן הוא אולי אחד התחומים החמים והבוערים ביותר בישראל ולמעשה בעולם כולו. עולם זה, אשר מתייחס לכל הנכסים הלא ניידים, מושפע מגורמים שונים ומגוונים ולכן יכול להשתנות באופן תדיר, לנסוק ולצנוח, לקרוס ולצמוח מחדש. רבים מאיתנו ניתקל בשלב כזה או אחר במהלך חיינו בעולם הנדל"ן, בעיקר בשלב בו נבצע עסקת

תחום הנדל"ן הוא אולי אחד התחומים החמים והבוערים ביותר בישראל ולמעשה בעולם כולו. עולם זה, אשר מתייחס לכל הנכסים הלא ניידים, מושפע מגורמים שונים ומגוונים ולכן יכול להשתנות באופן תדיר, לנסוק ולצנוח, לקרוס ולצמוח מחדש. רבים מאיתנו ניתקל בשלב כזה או אחר במהלך חיינו בעולם הנדל"ן, בעיקר בשלב בו נבצע עסקת מקרקעין לרכישה או מכירה של נכס. במהלך עסקת הנדל"ן, אין מי שלא ירצה לצידו את אנשי המקצוע המנוסים, המקצועיים והאמינים ביותר. אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר להצלחת כל עסקת מקרקעין, הוא זה שמעריך את סכום העסקה או במילים אחרות – שמאי מקרקעין.

מיהו שמאי מקרקעין ומהו תפקידו?

עסקאות נדל"ן בדרך כלל יכללו סכומי כסף גבוהים, כאשר כל צד של העסקה רוצה באופן טבעי למשוך לכיוון שלו, למכור בכמה שיותר או לקנות בכמה שפחות. הערכת שווי הנכס מושפעת מגורמים רבים, אשר יכולים להעלות את שוויו של נכס בצורה ניכרת, כמו גם להוריד אותו לרצפה.

גורמים אלו הינם תלויי זמן, מיקום, גודל הנכס, הסביבה שלו, המיסים הנלווים אליו, שיפוצים באם נערכו ועוד. על מנת לקחת את כל הנתונים הללו, להכניס אותם לתוך משוואה נדל"נית ולחשב את הערך האמיתי והשווי הנוכחי של נכס מסוים, יש צורך בשמאי מקרקעין. כלומר, האפשרות לביצוע הערכת שווי נכס מדויקת ככל הניתן ובלתי תלויה, יכולה להיעשות בתחום השמאות רק על ידי אחד מוסמך.

מהי הדרך שיש לעבור?

שמאות מקרקעין היא תחום רחב ומקיף, אשר כולל תתי-תחומים נוספים תחת אותה ההגדרה. למשל, הוא צריך להתריע על נזקים בנכס, לצפות בעיות שונות שיכולות להתעורר, להתייחס באופן נרחב לתשלומי המיסים הכרוכים בקנייה ובהחזקת הנכס ועוד.

על מנת להיות מוכשר ומוסמך מטעם המדינה לביצוע הערכות שווי בתחום המקרקעין, על שמאי המקרקעין לעבור מסלול הכולל – תואר ראשון, למידת תחום שמאות המקרקעין, לעבור בהצלחה את הבחינות מטעם מועצת שמאות המקרקעין, לעבור תקופת התמחות בת לפחות שנה ורק אז, ניתן להירשם כשמאי מקרקעין מוסמך לביצוע הערכות שווי של עסקאות נדל"ן.

מה חשיבות התפקיד בעידן של היום?

קיימות סיבות רבות בגינן חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של שמאי מקרקעין מקצועי ומנוסה. שמאי שכזה, מחזיק בידע עצום שיכול להיות שווה ערך לכסף רב ומשמעותי בכל עסקת נדל"ן. הערכה מדויקת שלו, יכולה לכלול גורמים אשר המוכר והקונה בכלל לא העלו על דעתם. בעידן של היום, בו מחירי הנכסים גבוהים מאוד ויכולים גם להשתנות באופן מהיר, שמאי מקרקעין אמין יהווה אי של יציבות בתוך חוסר הבהירות הנדל"נית שאופפת את השוק.

הוא יוכל לחסוך לכם כסף רב בעסקה, הוא יוכל להזהיר אתכם מפני נזקים או בעיות עתידיות, הוא יוכל על ידי הערכת השווי שלו לעזור ללקוחות באישור לקבלת המשכנתא ובאופן כללי – הוא יהיה איש המקצוע שיעזור לכם להבין את כדאיות העסקה בצורה הבהירה ביותר.

כל עסקה צריכה שמאי מקרקעין כמו יניב רפאל

ישנם שמאי מקרקעין רבים ולכן חשוב מאוד שכאשר אתם בוחרים שמאי מקרקעין, תעשו זאת לאחר חשיבה, בדיקה וקבלת החלטה מושכלת. שוק עסקאות הנדל"ן הינו שוק רווי הפתעות, סכנות ומפלות. לכן, אחד מנוסה שכבר ראה הכל, כמו יניב רפאל, הוא שמאי שיוכל לראות מה שגם שמאים אחרים יכולים בקלות לפספס.

בכל עסקת נדל"ן יש צורך להגיע לסכום המשקף את שווי הנכס במידה הרבה ביותר. שמאות מדויקת ואמינה, תתקבל רק על ידי שמאי מקרקעין מדויק ואמין. צרו קשר עם יניב רפאל עוד היום ותוכלו גם אתם, להתקדם ביחד לעסקת נדל"ן כדאית ומחושבת.

    Scroll to top caret