תיק מידע להיתר – איך זה עובד?

תיק מידע להיתר משמש את המתכנן או העורך של בקשות להיתר בנייה, ומהווה אחד מתנאי הסף ההכרחיים לקליטת הבקשה להיתר. הגשת בקשה לתיק מידע מתאפשרת לעורכי בקשה מורשים בלבד, כדוגמת אדריכלים, מהנדסים, הנדסאי אדריכלות, הנדסאי בניין, בהתאם להסמכה בחוק. למה בדיוק תיק מידע להיתר משמש, למה הוא חשוב וכיצד ניתן

תיק מידע להיתר משמש את המתכנן או העורך של בקשות להיתר בנייה, ומהווה אחד מתנאי הסף ההכרחיים לקליטת הבקשה להיתר. הגשת בקשה לתיק מידע מתאפשרת לעורכי בקשה מורשים בלבד, כדוגמת אדריכלים, מהנדסים, הנדסאי אדריכלות, הנדסאי בניין, בהתאם להסמכה בחוק. למה בדיוק תיק מידע להיתר משמש, למה הוא חשוב וכיצד ניתן לקבל אותו? כל התשובות כאן.

מהו תיק מידע להיתר ואיך זה עובד?

תיק מידע להיתר הינו מסמך חשוב המספק מידע מפורט על ההיתרים והרישיונות הנדרשים לפרויקט או פעילות של בנייה מכל סוג שהוא. הוא משמש כדי להבטיח שכל ההיתרים הדרושים יתקבלו בזמן, כמו גם כדי לספק תיעוד של כל שינוי שנעשה בדרישות ההיתר המקוריות. בזכותו, אפשר לקבוע במהירות ובקלות אם יש צורך להגיש בקשה לאישורים נוספים או לחדש את האישורים הקיימים שלכם, עבור קבלת רישוי בנייה לפרויקט שלכם. לפי תקנות הרישוי 2016, הליך הרישוי יטופל בידי עורך בקשה בלבד מתחילת שלב המידע להיתר ועד קבלת תעודת גמר.

מדוע התנאי הזה חשוב ומה הוא מכיל?

תיק מידע להיתר הוא השלב הראשון והחשוב בתהליך של רישוי בניה. הוא קובע את התנאים הנדרשים להשלמה בכל שלב של הליך הרישוי ומהווה תנאי הכרחי ובסיס מרכזי עבור הגשת בקשה להיתר בנייה. תיק המידע מכיל מידע תכנוני, הנדסי ומרחבי מפורט אשר מתמקד בזכויות הבניה בקרקע, הנחיות תכנוניות של גורמים שונים כמו אגף תשתיות, תאום תשתיות עירוניות, פיקוד העורף, איכות הסביבה, כיבוי אש, ועוד מגוון גורמים נוספים שמטרתם לשמש את המתכננים של פרויקט הבנייה.

כיצד ניתן לקבל אותו?

לצורך הגשת בקשה עבור תיק מידע להיתר, יהיה עליכם ליצור קשר עם עורך בקשה מטעמכם. עורך הבקשה יכול להגיש בשמכם את הבקשה לתיק המידע באמצעות הכרטיס החכם שברשותו, בכפוף להשלמת תנאי הסף להגשת בקשה למידע. תיק המידע יימסר במערכת רישוי זמין לידי עורך הבקשה מטעמכם אשר הגיש את הבקשה. התהליך אורך בדרך כלל עד 30 ימי עבודה מיום אישור הבקשה לתנאי הסף.

על מנת שהבקשה שלכם תתקבל ותאושר, חשוב לבצע הכל נכון ולהגיש אותה באופן מדויק, לפי הפרמטרים הנדרשים. אחד הדגשים החשובים שיכולים לעזור לכם בהגשת בקשה על פי תקנות הרישוי, הוא לוודא שאתם מצרפים את כל הפרטים והמסמכים החשובים לבקשה שלכם. 

לבקשה למידע חובה לצרף: 

  • מפת מדידה מעודכנת לשנה האחרונה, על פי תקנות המדידות. 
  • קובץ תצלומי המקרקעין מכל החזיתות, לצד ציון מועד הצילום.
  • שובר תשלום אגרת מידע, שתקבלו לאחר ששילמתם אותה.

תשלום אגרת תיק מידע להיתר

אחד התנאים בעת הגשת בקשה לקבלת המידע להיתר הוא לצרף את שובר התשלום של האגרה ואת אישור התשלום שלכם. שלב זה הכרחי בהגשת הבקשה שלכם, ובלעדיו לא תוכלו לקבל אותו. לפני הכל יש להפיק שובר עבור בקשת המידע, בו תצטרכו למלא את פרטי מבקש הבקשה, פרטי עורך הבקשה, כתובת הבקשה וסיבת הבקשה. האישור להנפקת השובר יישלח באופן אוטומטי באימייל. לאחר לחיצה על "תשלום שובר" תועברו לדף התשלום בו תידרשו להזין את פרטי האשראי, ובסיום ההליך תועברו לאישור התשלום.

    Scroll to top caret