תרגול אנגלית כיתה ו – כך תגיעו מוכנים לחטיבה

בכיתה ו׳, הכיתה האחרונה לפני העלייה לחטיבת הביניים, התלמידים והתלמידות נדרשים להתמודד עם לחצים רבים. משום שבכיתה זו הדרישות הלימודיות גבוהות וחומר הלימוד מורכב יותר. בלימודי האנגלית, התלמידות והתלמידים מעמיקים את הידע שלהם בדקדוק, אוצר מילים, הבנת הנקרא והנשמע. החשיבות של הצלחה בשנה זו היא רבה שכן היא משפיעה על

בכיתה ו׳, הכיתה האחרונה לפני העלייה לחטיבת הביניים, התלמידים והתלמידות נדרשים להתמודד עם לחצים רבים. משום שבכיתה זו הדרישות הלימודיות גבוהות וחומר הלימוד מורכב יותר. בלימודי האנגלית, התלמידות והתלמידים מעמיקים את הידע שלהם בדקדוק, אוצר מילים, הבנת הנקרא והנשמע. החשיבות של הצלחה בשנה זו היא רבה שכן היא משפיעה על המשך לימודי האנגלית ועל החלוקה להקבצות בחטיבת הביניים. בהתאם לכך, תרגול אנגלית בכיתה ו׳ הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של כל תלמיד ותלמידה. אז איך תרגול אנגלית כיתה ו בא לידי ביטוי ויעילות?

מהו חומר הלימוד באנגלית לכיתה ו׳?

בשנה האחרונה ללימודי אנגלית בבית הספר היסודי יש כמה שינויים משמעותיים. ראשית, בבתי ספר רבים מורי האנגלית כבר אינם מדברים בעברית בשיעורים שלהם אלא רק אנגלית. כך שכל התקשורת וההסברים בכיתה מועברים באנגלית. מצד אחד, שיטה זו יכולה לעזור לתלמידים לשפר את האנגלית שלהם במהירות ומצד שני להערים קשיים ולייצר תסכול בקרב תלמידים רבים.

בנוסף, התלמידים והתלמידות נדרשים להעמיק את הידע שלהם בכל תחומי השפה כמו:

  • אוצר מילים: הרחבת אוצר המילים בעל פה ובכתב. התלמידים נדרשים לכתוב ולהגות מילים וביטויים שלמדו מכיתה ג׳, סך הכול כ-1,200 מילים וביטויים.
  • הבנת הנקרא: קריאת והבנה באופן שוטף של טקסטים שונים כמו ספרים, תרשימים, טבלאות, מכתבים ועוד. בנוסף מענה על שאלות על בסיס טקסט חדש (Unseen).
  • דקדוק: חזרה והתעמקות בכללי דקדוק שנלמדו בכיתה ה׳ והיכרות עם נטיות זמן כמו: present simple ,present progressive ,future ,past simple.
  • תקשורת כתובה ומילולית: היכולת לתקשר בעל פה ובכתב באופן תקין באנגלית. כולל תקשורת באנגלית בכיתה והצגת ידע וטיעונים באנגלית באופן מאורגן ומובן.

כפי שניתן לראות, בכיתה ו׳ הרמה של לימודי אנגלית עולה בכל ההיבטים. תלמידים ותלמידות שלא מצליחים לעמוד בקצב חומר הלימוד עלולים לפתוח פערים משמעותיים לקראת חטיבת הביניים. לכן בכיתה ו׳ זה הזמן לדחוף את הילדים לתרגל אנגלית בדרכים מגוונות ויעילות.

תרגול אנגלית כיתה ו: כיצד מתרגלים אנגלית?

עם המון אפליקציות, שזמינות לשימוש בסמארטפון ובטאבלט, וכוללת מאגר עצום של אפשריות אשר דרכם ניתן לתרגל את כל ההיבטים של השפה האנגלית. לדוגמא, אפליקציה שמכילה תרגומים והגדרות לכל המילים בשירים, כולל דוגמאות לשימושים. בנוסף, המוזיקה עוזרת למילים להיחקק בזיכרון במהירות. כך התלמידים משפרים בקלות את אוצר המילים שלהם.

הפלטפורמה הופכת את לימודי האנגלית לחוויה מעצימה ומעניינת שכוללת משחקי תרגול על בסיס השירים שבוחנים את אוצר המילים, הדקדוק, כושר הדיבור והבנת הנקרא. כך המוטיבציה של הילדים ללמוד גדלה ובמקום סתם לשחק בסמארטפון, הם משפרים את האנגלית שלהם לקראת חטיבת הביניים.

    Scroll to top caret