התשתיות המקיפות אותנו, שיכולות להיות גם בלתי נסבלות, מספקות יותר ויותר סיבות למעבר מכלי תחבורה ארבע-גלגלי לדו-גלגלי, המודעות ליתרונות כלי התחבורה החדישים, בעיקר לאלו החשמליים הולכת וגדלה, כמו תרומת כלי התחבורה לאוויר נקי יותר, ההתמודדות הישראלית המייגעת מול פקקים ועומסי תנועה, ומאידך אי מענה הולם של כלי תחבורה ציבוריים כמו רכבת קלה או תחתית. אז נשארנו להתמודד עם בעיות התחבורה שלנו בעצמנו ורבים מאיתנו מבינים שהדרך הטובה ביותר לכך, היא באמצעות כלי תחבורה לא רק ירוק וזול אלא גם קטן מספיק בשביל לא להיתלות בכבישי הארץ – קורקינט חשמלי.
ההשוואה בין קורקינט חשמלי לאופניים חשמליים היא מהלך חכם ונחוץ, בעיקר כשבכניסה לכל חנות כלי תחבורה דו-גלגליים נתקלים בעיקר בהגזמות ועיוותי אמת שמטרתן למכור וכמה שיותר יקר. כשנכתב קורקינט חשמלי, הכוונה היא כמובן רק לקורקינטים למבוגרים – כאלו עם המנוע, בטח שלא על קורקינטים נוסטלגיים שעדיין ניתן לראות מידי פעם בחזקת ילדים בפארק. את הקורקינטים הממונעים ניתן לחלק לשניים, קורקינט בעל סוללה הנטענת באופן חשמלי וקורקינט המונע על ידי בנזין. האופניים החשמליים, לעומת זאת, כולם מתייחסים לערכה חשמלית בלבד הכוללת מצבר שנטען באופן חשמלי.
קורקינט שכולל מנוע מעופרת חומצה לא יכול לעבור זמן רב ללא טעינה, גם אם הקורקינט לא נמצא בשימוש, אי טעינתו תפגע בטיב הסוללה, בטווח המקסימאלי אליו הקורקינט מסוגל להגיע בטעינה אחת, ואף תקצר את שנות חייו. קורקינט ממונע ממוצע הנטען על ידי סוללה בעלת 12 אמפר, יגיע לטווח של כ-12 ק"מ, לעומתו, אופניים חשמליים ממוצעים מגיעים לטווח של כ-25 ק"מ. בנסיעות יומיומיות, שרובנו עושים, מהבית, לעבודה, לקניות, משם לאסוף את הקטן מהגן ועוד קפיצה בערב להורים שגרים בצד השני של העיר, כל ק"מ יכול להיות קריטי, בשיקול איזה כלי תחבורה אאמץ לעצמי.
יתרון משמעותי שיש באופניים חשמליים הוא השילוב היעיל בין רכיבה ספורטיבית שהאופניים מציעים לבין נסיעה רגועה וללא מאמץ שהמנוע החשמלי המורכב על האופניים מאפשר. טווח מקסימאלי שאופניים חשמליים מגיעים עומד על כ-25-30 ק"מ לטעינה אחת אך שילוב של רכיבה ספורטיבית ללא שימוש במנוע, יכולה להאריך את יכולתו להגיע למרחקים.
מעבר לכך, אופניים חשמליים לא יכולים לתקוע את הרוכב בדרך, היה וקרה תקלה כלשהי והמנוע הושבת, רובנו ניחנו בזוג רגליים לתפארת שמסוגלות לקחת אותנו לאן שנחפוץ, באמצעות רכיבה על זוג אופניים גם הרבה יותר מהר. לעומת זאת, הבעיה בקורקינט היא שבמידה וקורת תקלה הוא נתקע, ניתן לסחוב אותו לצד הגוף – כמובן, אך הנזק שיכול להיגרם לקורקינט יכול ליצור נזק רב יותר למהלך היום של הרוכב וללו"ז שתלוי במהירות הקורקינט.
אל לנו לשכוח שיקול נוסף וחשוב שיש לקחת בחשבון בבחירת כלי תחבורה: במידה ויש ברשותכם זוג אופניים בבוידם, מכל סוג שהו, כדאי שתדעו שאין אתם חייבים לקנות את כל ערכת האופניים החשמליים, אלא רק את הערכה החשמלית אותה ניתן להרכיב על האופניים הקיימים. הערכה החשמלית כוללת את כל הרכיבים שצריך על מנת לרכב באופן ממונע, סוללה לטעינה, מנוע, בלמים, ועוד, ובמידת הצורך, תלוי במנוע – גם גלגל קדמי להתקנה.